Retur og Reklamation

Retur eller fortryd bestilling:

Hvordan returnerer jeg en vare der er købt på Davidsenshop.dk?

Du skal inden 14 dage fra du har modtaget varen sende os en meddelelse om at du ønsker at fortryde dit køb. Du giver os nemmest besked ved at bruge punktet Fortryd/returner i kontaktformularen, hvor du også finder fortrydelsesformular med returadressen som vedlægges returpakken.

Du kan også returnere varen i dit lokale Davidsen Byggemarked, se hvor.

Du afholder selv fragtomkostning ved returnering af varer – se mere under: Handelsbetingelser

Ved lagervarer leveret med pakkepost har du samtidig modtaget en returlabel på mail som du med fordel kan benytte ved returnering.

Kræver varen afhentning med fragtmand, så hjælper vi gerne med bestillingen, men du vil dog selv skulle afholde omkostningerne hertil.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Sender du pakken uden returlabel skal du gemme postkvittering samt track and trace nummer.

Du skal tilbagelevere varen ubrugt samt pakket i originalemballagen. Emballagen må åbnes, men ikke ødelægges. Hvis emballagen mangler eller er ødelagt, kan det udgøre en værdiforringelse, som du hæfter for. For mere info se Handelsbetingelser.

Hvordan returnerer jeg en vare der er købt i Davidsen Byggemarked?

Du kan returnere varen i alle Davidsen Byggemarkeder (erhvervsafdelinger undtaget), se hvor. Husk at medbringe din faktura/kvittering.

Alternativt kan du kontakte Davidsenshop Kundeservice via formularen nedenfor som kan hjælpe med returlabel til pakkepost eller booking af fragt til afhentning hvis det ikke er muligt at sende varen som pakke. Husk at oplyse navn, adresse og mail samt bonnummer eller vedhæfte billede af din kvittering.

Du afholder selv returomkostningen ved fortrydelse af køb.

Du skal tilbagelevere varen ubrugt samt pakket i originalemballagen. Emballagen må åbnes, men ikke ødelægges. Hvis emballagen mangler eller er ødelagt, kan det udgøre en værdiforringelse, som du hæfter for. Placer derfor ikke returlabel, tape eller lign. på selve originalemballagen. For mere info se Handelsbetingelser.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Sender du pakken uden returlabel skal du gemme postkvittering samt track and trace nummer.

Er der varer jeg ikke kan returnere?

Der er ikke fortrydelsesret ved køb af varer, der er fremstillet efter dine specifikationer, eller som har fået et tydelig personligt præg, som fx vinduer og døre samt andre varer der fremstilles efter mål o.l. eller specialbestilte reservedele.

Kan jeg fortryde min ordre hvis den er afsendt?

Er ordren allerede pakket til afsendelse er det ikke længere muligt at annullere ordren. Du kan vælge at tage imod eller hente din pakke og herefter returnere ordren sammen med vores fortrydelsesformular inden for 14 dage efter modtagelse.

Eller du kan returnere varerne i dit lokale Davidsen Byggemarked, se hvor.

Hvornår får jeg mine penge retur?

Der går typisk 3-4 hverdage fra vi har modtaget varen retur til du modtager dine penge. Vi kan dog ikke garantere tilbagebetalingstiden da det kan afhænge af din egen bank.

For varer købt med kreditkort tilbageføres beløbet på samme kreditkort, for varer købt på gavekort tilbageføres beløbet til gavekort.

Jeg har betalt et depositum for en palle. Hvordan returnerer jeg denne?

Hvis der er tale om en palle med pant, kan du tilbagelevere den i en af vores Davidsen Byggemarkeder, find byggemarkederne her.

Du kan også bestille en afhentning - Vær opmærksom på, at der opkræves et gebyr for afhentning af paller.

Den billigste løsning er derfor at returnere dem selv. Øvrig emballage, hvor der står anført, at det kan returneres til Davidsen og til hvilket beløb, fx Davidsen emballagestrøer, kan ligeledes returneres. Ved returnering skal du medbringe din faktura.

Reklamation:

Jeg har købt en vare på Davidsenshop.dk der er gået i stykker, hvad gør jeg?

Du har selvfølgelig 24 måneders reklamationsret på dine varer, husk blot sammen med din reklamationshenvendelse at medsende din faktura på købet.

Har du en defekt vare, kan du oprette en reklamationssag ved at udfylde vores reklamationsskema, som du kan finde her.

Udfyld skemaet med beskrivelse af fejlen, billeder af den defekte vare og af evt. defekt emballage, hvis det er en transportskade. Vi vil herefter behandle sagen og vende tilbage hurtigst muligt.

Alternativt kan du henvende dig med din defekte vare samt faktura i et af vores Davidsen Byggemarkeder, se hvor.

Hvordan reklamerer jeg over en vare købt i Davidsen Byggemarked?

Du kan henvende dig i en af vores Davidsen Byggemarkeder, se hvor. Du har 24 måneders reklamationsret, du skal blot medbringe den defekte vare samt faktura.

Du kan også kontakte Davidsenshop kundeservice via kontaktformularen nedenfor.

Udfyld skemaet med beskrivelse af fejlen, billeder af den defekte vare og af evt. defekt emballage, hvis det er en transportskade. Vi vil herefter behandle sagen og vende tilbage hurtigst muligt.

Hvad gør jeg hvis jeg har modtaget beskadiget/defekt vare?

Desværre hænder det, at varer bliver beskadiget under transporten. Er det tilfældet, så udfyld blot kontaktformularen nedenfor og vedhæft billeder af både vare og emballage, så vil vi kontakte dig vedrørende næste skridt.

Hvad gør jeg hvis jeg har modtaget en forkert vare?

Har vi ved en fejl pakket en forkert vare til dig, beklager vi mange gange og beder dig kontakte kundeservice via kontaktformularen nedenfor. Vedhæft billeder af den vare du har fejlmodtaget.

Hvad gør jeg hvis der mangler en vare i min levering?

Har vi lavet en fejl i vores pakning af din ordre, beklager vi mange gange og beder dig kontakte vores kundeservice via kontaktformularen nedenfor. Oplys dit ordrenummer og hvilken vare det drejer sig om.

Vær opmærksom på at dine bestilte varer kan leveres fra forskellige lagre og dermed have forskellig leveringsdato, du vil kunne se dette på din bestillingsbekræftelse.


Fandt du ikke, hvad du søgte? Udfyld vores kontaktformular
​​​​​​​

Du kan ikke se dette indhold, da du ikke har accepteret alle cookies - Klik her for at ændre dit samtykke

Har du spørgsmål vedrørende en webhop ordre eller til et produkt du har købt hos Davidsen, kan du henvende dig her gennem denne formular.

Eller kontakte kundeservice på tlf. 78774800
eller via [email protected]

Telefon-åbningstider:
Mandag - fredag fra kl. 9.00 - 17.00
Lørdag fra kl. 9.00 - 14.00
Søn- og helligdage Lukket

Bemærk:
Svartid på kontaktformular og mail er i øjeblikket op til 2-3 hverdage.

Vi opfordrer til, at du forsøger at finde svar under Kundeservice, inden du kontakter os.

Du kan finde svar på mange af dine spørgsmål på Davidsenshop.dk/kundeservice

Få et tilbud på byggematerialer:
Står du over for et byggeprojekt – fx ny carport, nye gulve, nyt tag eller et anlægsprojekt med belægningssten på terrassen eller i haven? Så kommer vi gerne med et godt og gennemarbejdet tilbud på byggematerialer, så du har et samlet overblik over projektets pris og sparer tid på at beregne omkostningerne selv.

Få et tilbud på byggematerialer ved at klikke her.