RETUR OG REKLAMATION - FIND SVAR HER


Jeg ønsker at returnere


Hvordan returnerer jeg en vare, jeg har købt på Davidsenshop.dk?

Du skal inden 14 dage fra du har modtaget varen sende os en meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Dette kan du gøre ved at bruge vores kontaktformular, så kontakter vi dig inden for få dage med information om det videre forløb.

Du kan også returnere varen i dit lokale Davidsen Byggemarked. Du afholder selv fragtomkostning ved returnering af varer – se mere under: Handelsbetingelser.

Kræver varen afhentning med fragtmand, så hjælper vi gerne med at bestille afhentningen, men du vil dog selv skulle afholde omkostningerne hertil.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Du bedes gemme postkvittering samt track and trace nummer, såfremt pakken skal efterlyses.

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde som den fungerer på. Emballagen må åbnes, men ikke ødelægges. Hvis emballagen mangler eller er ødelagt, kan det udgøre en værdiforringelse, som du hæfter for. For mere info se Handelsbetingelser.

Hvordan returnerer jeg en vare, som jeg har købt i et Davidsen Byggemarked?

Du kan returnere varen i alle Davidsen Byggemarkeder. Husk at medbringe din faktura/kvittering.

Alternativt kan du kontakte Davidsenshop Kundeservice, ved at bruge vores kontaktformular, når du har indsendt kontaktformularen, kontakter vi dig inden for få dage med information om det videre forløb.

Du afholder selv fragtomkostning ved returnering af varer – se mere under: Handelsbetingelser.

Kræver varen afhentning med fragtmand, så hjælper vi gerne med at bestille afhentningen, men du vil dog selv skulle afholde omkostningerne hertil.

Du skal tilbagelevere varen ubrugt samt pakket i originalemballagen. Emballagen må åbnes, men ikke ødelægges. Hvis emballagen mangler eller er ødelagt, kan det udgøre en værdiforringelse, som du hæfter for. Placer derfor ikke returlabel, tape eller lign. på selve originalemballagen. For mere info se Handelsbetingelser.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer selv risikoen for pakken/varen, indtil vi modtager den. Du bedes gemme postkvittering samt track and trace nummer, såfremt pakken skal efterlyses.

Er der varer jeg ikke kan returnere?

Der er ikke fortrydelsesret ved køb af varer, der er fremstillet efter dine specifikationer, eller som har fået et tydeligt personligt præg, som fx vinduer og døre samt andre varer der fremstilles efter mål o.l. eller specialbestilte reservedele.

Kan jeg fortryde min ordre hvis den er afsendt?

Er ordren allerede pakket til afsendelse er det ikke længere muligt at annullere ordren. Du kan vælge at tage imod eller hente din pakke og herefter returnere ordren ved at bruge vores kontaktformular inden for 14 dage efter modtagelse.

Eller du kan returnere varen i dit lokale Davidsen Byggemarked.

Hvornår får jeg mine penge retur?

Der går typisk 3-4 hverdage fra vi har modtaget varen retur til du modtager dine penge. Vi kan dog ikke garantere tilbagebetalingstiden da det kan afhænge af din egen bank.

For varer købt med kreditkort tilbageføres beløbet på samme kreditkort, for varer købt på gavekort tilbageføres beløbet til gavekort.

Jeg har betalt et depositum for en palle. Hvordan returnerer jeg denne?

Hvis der er tale om en palle med pant, kan du tilbagelevere den i en af vores Davidsen Byggemarkeder - hvilket er den billigste løsning for dig. Du kan også bestille en afhentning, men vær opmærksom på, at der opkræves et gebyr for afhentning af paller.

NB: Øvrig emballage (fx Davidsen emballagestrøer) hvorpå der står anført at det kan returneres til Davidsen, samt til hvilket beløb, kan ligeledes returneres. Ved returnering skal du medbringe din faktura.


Jeg ønsker at oprette en reklamation


Jeg har købt en vare på Davidsenshop.dk der er gået i stykker - hvad nu?

Du har selvfølgelig 24 måneders reklamationsret på dine varer, husk blot at oplyse dit web ordrenummer i kontaktformularen.

Har du en defekt vare, kan du oprette en reklamationssag ved at udfylde vores kontaktformular, som du kan finde her.

Udfyld skemaet med beskrivelse af fejlen, billeder af den defekte vare og af evt. defekt emballage, hvis det er en transportskade. Vi vil herefter behandle sagen og vende tilbage hurtigst muligt.

Alternativt kan du henvende dig med din defekte vare samt faktura i et af vores Davidsen Byggemarkeder.

Hvordan reklamerer jeg over en vare jeg har købt i et Davidsen Byggemarked?

Du kan henvende dig i en af Davidsen Byggemarkeder. Du har 24 måneders reklamationsret, du skal blot medbringe den defekte vare samt faktura.

Du kan også kontakte Davidsenshop kundeservice via kontaktformularen nederst på siden - Husk at indtaste dit bonnummer.

Udfyld skemaet med beskrivelse af fejlen, billeder af den defekte vare og af evt. defekt emballage, hvis det er en transportskade. Vi vil herefter behandle sagen og vende tilbage hurtigst muligt.

Hvad gør jeg hvis jeg har modtaget en beskadiget/defekt vare?

Desværre hænder det, at varer bliver beskadiget under transporten. Er det tilfældet, så udfyld blot vores kontaktformular nederst på siden, og vedhæft billeder af både vare og emballage, så vil vi kontakte dig vedrørende næste skridt.

Hvad gør jeg hvis jeg har modtaget en forkert vare?

Har vi ved en fejl pakket en forkert vare til dig, beklager vi mange gange og beder dig kontakte kundeservice via vores kontaktformular nederst på siden. Vedhæft billeder af den vare du har fejlmodtaget.

Hvad gør jeg hvis der mangler en vare i min levering?

Har vi lavet en fejl i vores pakning af din ordre, beklager vi mange gange og beder dig kontakte vores kundeservice via vores kontaktformular nedenunder. Oplys dit ordrenummer og hvilken vare det drejer sig om.

NB: Vær opmærksom på at dine bestilte varer kan leveres fra forskellige lagre og dermed have forskellig leveringsdato, du vil kunne se dette på din bestillingsbekræftelse.

FANDT DU HVAD DU SØGTE?

Få svar på dit spørgsmål

Har du spørgsmål vedrørende en webshopordre eller til et produkt, du har købt hos Davidsen, kan du henvende dig via kontaktformularen nedenunder.

Bemærk:
Du kan finde svar på en del spørgsmål her - så du hurtigt kommer videre.

Du kan også kontakte kundeservice på tlf. 78774800 eller via [email protected].

Telefon-åbningstider:
Mandag - fredag: 9.00 - 17.00
Lørdag: 9.00 - 16.00
Søn- og helligdage: Lukket - Se undtagelse nedenunder.

Ekstra telefon-åbningstider:
Kristi Himmelfartsdag: 9.00 - 16.00

Du kan ikke se dette indhold, da du ikke har accepteret alle cookies - Klik her for at ændre dit samtykke

Få et tilbud på byggematerialer

Står du over for et byggeprojekt – fx ny carport, nye gulve, nyt tag eller et anlægsprojekt med belægningssten på terrassen eller i haven? Så kommer vi gerne med et godt og gennemarbejdet tilbud på byggematerialer, så du har et samlet overblik over projektets pris og sparer tid på at beregne omkostningerne selv.