kun

Handelsbetingelser


1. Generelt
Disse handelsbetingelser gælder for alle køb hos Davidsenshop.dk.
Alle priser er angivet inkl. moms.
Både privatpersoner og erhvervskunder kan handle hos Davidsenshop.dk.
Alle kunder modtager en ordrebekræftelse både på skærmen og via e-mail, når ordren er modtaget.
Alle kontrakter indgås på dansk.

2. Levering
Størstedelen af alle varer på Davidsenshop.dk kan sendes til kundens adresse mod en fragtpris. Visse varer kan i kraft af deres art (f.eks. gasflasker og skrøbelige varer) dog ikke sendes.
Ved levering af visse varer (f.eks. bigbags, belægningssten og havemøbler) kan der desuden forekomme et pallegebyr.
På visse varer tilbydes der fri fragt. Om varen leveres fragtfrit vil fremgå af beskrivelsen eller billedet af varen på hjemmesiden. Tilføjes der yderligere varer, der ikke er omfattet af ”fri fragt”, til indkøbskurven, vil der blive beregnet fragtpris af disse varer.

2.1. Levering af lagervarer
Davidsenshop.dk benytter eksterne transportører til forsendelser af lagervarer. Valg af transportører til den enkelte ordre, sker på baggrund af vægt og rumfang på varerne i indkøbskurven.
Ved bestilling af lagervarer før kl. 14.00 på hverdage kan ordren afsendes fra vores lager samme dag.
Du har mulighed for selv at ønske hvilken dag, du ønsker ordren leveret. Da ordrer leveres med eksternt transportfirma, kan Davidsenshop.dk dog ikke garantere, at du modtager varen på den ønskede leveringsdato. Levering på bestemte tidspunkter af dagen kan ikke loves.
Ordrer afsendes fra vores lager hverdagen inden den forventede leveringsdato, og der påregnes 1-2 hverdages leveringstid.
Hvis du bestiller en vare, som ved tidspunktet for bestillingen er i restordre, vil du blive gjort opmærksom herpå, og dato for levering vil blive rykket på den samlede ordre.

2.1.1. Pakkeforsendelser
Forsendelser under 20 kg sendes som udgangspunktet som pakkeforsendelse. Pakkeforsendelser sendes efter kundens valg med eller uden omdeling med PostNord eller DAO som transportør.
Pakkelevering uden omdeling med PostNord kan ikke finde sted mandage samt søn- og helligdage.
Pakkelevering med omdeling med PostNord kan ikke finde sted lørdage samt søn- og helligdage.
Pakkelevering med DAO kan ikke finde sted mandag.
Ordrer sendt som pakkeforsendelse med omdeling stilles hensigtsmæssigt på kundens adresse uden kvittering. Risikoovergang sker når kunden fysisk har modtaget varen.

2.1.2. Godsforsendelser
Forsendelser af lagervarer over 20 kg eller varer, der i kraft af sin størrelse ikke kan leveres som pakkeforsendelse, sendes som udgangspunkt med PostNord.
Levering sker ”til kantsten” med en palleløfter. Det er ikke muligt at få kranet ind på grunden eller leveret med en gaffeltruck. Levering sker med en stor lastbil. Det er derfor ikke muligt at levere på veje med begrænset fremkommelighed; f.eks. snævre sommerhusområder.
Levering af godsforsendelser kan ikke finde sted lørdage samt søn- og helligdage.
Ordrer stilles hensigtsmæssigt på kundens adresse uden kvittering, men med billeddokumentation.
Dette er for at undgå, at kunden bliver udsat for ekstra betaling for genudkørsel, hvis chaufføren ikke finder nogen hjemme på adressen. Risikoovergang sker når kunden fysisk har modtaget varen.

2.1.3. Leveringspriser på lagervarer
Fragtpriserne er gældende brofast i hele Danmark samt til dansker øer, der har eget postnummer. For levering til ikke-brofaste øer, der anvender samme postnummer som fastland, bedes du kontakte Davidsenshop.dk.
Vi leverer ikke til Grønland, Færøerne eller til udlandet.

Priser for levering af lagervarer:

Vægt*

PostNord
u/omdeling

PostNord
m/omdeling

DAO u/
omdeling

DAO m/
omdeling

PostNord fragtgods

0 - 0,5 kg

29

49

39

39

Afhænger af
postnummer

0,5 - 1 kg

39

59

39

N/A

1 - 2 kg

49

69

39

N/A

2 - 5 kg

59

79

N/A

N/A

5 - 10 kg

69

89

N/A

N/A

10 - 15 kg

79

99

N/A

N/A

15 - 20 kg

89

99

N/A

N/A

> 20 kg

N/A

N/A

N/A

N/A

*Leveringsprisen på visse varer beregnes i kraft af deres størrelse ud fra en omregnet volumenvægt frem for varens faktiske vægt.

2.2. Levering af skaffevarer
Skaffevarer leveres med leverandørens valg af transportør.
Leveringsprisen vil fremgå, når varen lægges i indkøbskurven på Davidsenshop.dk.
Leveringstiden kan variere, men den forventede leveringstid vil fremgå af produktet på davidsenshop.dk. Leveringsdatoen på ordrebekræftelsen ved ordrer, hvor der indgår skaffevarer, er vejledende.
Ordrer stilles hensigtsmæssigt på kundens adresse uden kvittering.
Dette er for at undgå, at kunden bliver udsat for ekstra betaling for genudkørsel, hvis chaufføren ikke finder nogen hjemme på adressen. Risikoovergang sker når kunden fysisk har modtaget varen.

2.3. Afhentning
Du kan vælge at afhente din webordre i en af vores byggemarkeder. Denne mulighed kalder vi for Bestil & Hent.
Skaffevarer, bl.a. drivhuse, belægningssten og flagstænger, kan dog ikke afhentes, da de sendes til dig direkte fra leverandøren.

Når du har valgt Bestil & Hent på din ordre, vil ordren blive ekspederet fra vores centrale webshoplager. Ordren sendes herfra ud til den valgte butik, og vil som udgangspunkt kunne hentes den efterfølgende hverdag. Når ordren er landet i butikken og er klar til afhentning, vil du modtage besked herom på SMS og/eller e-mail.

Afhentning kan ske inden for det valgte byggemarkeds åbningstid. Medbring venligst din ordrebekræftelse ved afhentning.

2.4. Undersøgelse af forsendelsen/afhentningen
Vi anbefaler kraftigt, at du undersøger produktet for fejl og mangler umiddelbart efter modtagelsen. Opdager du, at varen ikke er komplet, beder vi dig hurtigst muligt indsende en reklamation til os via reklamationsformularen på www.davidsenshop.dk eller via mail@davidsenshop.dk.

3. Betalinger
På Davidsenshop.dk kan der betales med:
Dankort, Mastercard, Mobilepay, Visa, Visa Electron, Maestro, American Express, JCB og Bankoverførsel. Ved betaling med bankoverførsel er du ikke dækket af indsigelsesordningen.
Som betalingssystem benyttes Dansk Internet Betalings System - DIBS.dk. Dine kreditkortoplysninger behandles fortroligt og krypteret af DIBS.

Der tages ikke gebyr ved betaling på Davidsenshop.dk.

Vi hæver først pengene på dit kort, når vi afsender varen. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

4. Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti, eller den sidste del.
 
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Vi anbefaler kraftigt at du ved returnering af varer til Davidsenshop.dk bruger denne standardfortrydelsesformular, da dette letter ekspeditionen. Alternativt kan du sende en mail til mail@davidsenshop.dk eller på tlf. +45 78 77 48 00.
I din mail skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

4.1. Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for varer der vejer over 20 kg., samt varer, der leveres på paller. Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 500 kr.
Kontakt os altid inden du sender en vare retur, da returadressen kan variere – returadressen vil dog altid være inden for Danmarks grænser.

Medmindre andet er aftalt med Davidsenshop, skal varer returneres til:
Davidsenshop.dk
Flintholmvej 5
6683 Føvling

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

4.1.1. Varens stand, når du returnerer den
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
 
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
 
4.2 Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Du skal dog være opmærksom på, at det er dig som afsender, der betaler for returforsendelsen. For at få varens fulde beløb retur skal varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig (dog ikke returforsendelsen og/eller ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

5. Reklamationsret
Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Vi anbefaler kraftigt at du ved returnering af varer til Davidsenshop.dk bruger vores reklamationsformular, da dette letter ekspeditionen. Ellers kan du sende en e-mail til mail@davidsenshop.dk. – læs mere under menuen Reklamation og returvarer på Davidsenshop.dk.

Medmindre andet er aftalt med Davidsenshop, sendes varen til:
Davidsenshop.dk
Flintholmvej 5
6683 Føvling
 
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
 
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
 
6. Persondatapolitik
Når du anvender vores hjemmeside, har vi brug for visse personoplysninger for at kunne gennemføre købet og/eller evt. levere tilpasset kommunikation og markedsføring til dig, hvis du har tilmeldt dig dette.
Dit navn, adresse, telefonnummer, e-mail er nødvendige for at kunne indgå en aftale og levere ordren, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb, f.eks. ved reklamationer.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger til betroede samarbejdspartnere for at kunne levere varen til dig.

Enhver behandling af persondata sker efter reglerne i vores Persondatapolitik for davidsenshop.dk. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

7. Cookies
Davidsenshop.dk bruger cookies til at føre statistik om besøgende på sitet og målrette relevante annoncer til brugeren. Statistikkerne bruges til at optimere sitet. Du kan slette cookies i dine browserindstillinger. Her kan du også blokere for, at der sættes cookies på din computer. Vær dog opmærksom på, at Davidsenshop.dk muligvis ikke fungerer korrekt uden brug af cookies

8. Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte mail@davidsenshop.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

9. PriceRunner Købsgaranti
Dit køb hos os er helt gratis omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Det sikrer dig op til 50.000 kroner, hvis noget skulle gå galt i forbindelse med dit køb. For at være omfattet af Købsgarantien, skal du blot være registreret medlem på PriceRunner.

Du kan stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien, selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem - du skal blot registrere dit køb inden for 60 minutter. At blive medlem hos PriceRunner er gratis og tager kun et par minutter! Bliv gratis medlem på PriceRunner

Hvis du ønsker, at dit køb skal sikres gennem Købsgarantien, skal din bestilling være adresseret til dig som privatperson. Med Købsgarantien får du erstatning, hvis en vare er defekt, hvis en vare mangler ved levering, hvis levering af varen udebliver eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet.

Erstatning betales kun for anskaffelsesomkostninger, fragtudgifter og den direkte økonomiske skade, du som kunde har lidt. Ingen økonomisk kompensation gives for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.

På PriceRunner finder du en liste med kategorier, der ikke er dækket af garantien, samt de gældende vilkår.


Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 11. december 2018.

-----------------------------------------------------------

Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Davidsenshop.dk
Flintholmvej 5
6683 Føvling
E-mail: mail@davidsenshop.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

_________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________


Bestilt den: _______________________________

Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: _________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: ________________________________________

Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)