kun

Spørgsmål og svar

Jeg har ikke fået min ordrebekræftelse på mail. Hvad gør jeg?
Findes alle varer i webshoppen også i butikkerne?
Bestil i god tid
Hvordan sletter eller retter jeg min ordre?
Kan jeg bestille en reservedel til en vare, jeg har købt hos Davidsen?
Kan jeg se varerne fra jeres webshop udstillet?
Kan jeg se jeres Elmholm-drivhuse udstillet?
Kan jeg se jeres hytter udstillet?

Betaling

Hvilke betalingsmidler tager Davidsen imod?
Kan jeg betale med bankoverførsel i webshoppen?
Hvordan betaler jeg med bankoverførsel?
Hvornår trækkes betalingen fra min konto, når jeg har bestilt en vare?
Kann ich zahlen per SWIFT/IBAN?

Gavekort

Kan jeg betale med samme gavekort online og i jeres butikker?

Levering og fragt

Hvad koster det at få leveret en vare?
Hvornår modtager jeg min ordre?
Kan jeg spore min forsendelse?
Kan jeg bestille en vare online og afhente den i nærmeste Davidsen byggemarked?
Kan jeg bestille nu og afhente med det samme?
Leverer I til udlandet?
Leverer I til ikke-brofaste øer?
Mine varer er ikke kommet endnu. Hvad gør jeg?
Leveres hele min ordre samlet?
Jeg er ikke hjemme når leveringen kommer. Hvad gør jeg?
Hvordan modtager jeg min ordre?
Hvad betyder den vejledende leveringsdato på min ordrebekræftelse?

Reklamation & Transportskader

Hvordan reklamerer jeg over en defekt eller transportskadet vare?
Hvad gør jeg, hvis min vare skal sendes til reparation?
Kan jeg reklamere over en vare, som er købt online?
Kan jeg reklamere over min vare i en butik, når den er købt online?
Jeg vil reklamere en vare, der er købt i en fysisk butik – kan jeg benytte jeres online kundeservice?
Hvordan er min reklamationsret?
Jeg har modtaget en vare, som er ødelagt under forsendelsen. Hvad gør jeg?
Jeg har modtaget en pakke, hvor emballagen er trykket. Hvad gør jeg?
Hvem betaler fragtomkostningerne, hvis en vare skal sendes retur eller til reparation?

Ombytning & Returnering af varer og emballage

Jeg har fortrudt mit køb. Hvad gør jeg?
Kan jeg bytte en vare købt på Davidsenshop.dk?
Hvordan returnerer jeg en vare?
Hvor lang returret har jeg på mine varer?
Hvor skal jeg sende min vare hen, hvis jeg skal returnere den?
Skal jeg selv betale for returnering af varen?
Hvornår får jeg mine penge retur?
Kan jeg få en returlabel af Davidsen?
Jeg har betalt et depositum for en palle. Hvordan returnerer jeg denne?
Kan jeg bestille afhentning af mine tomme paller eller emballage?
Kan jeg returnere min vare i en butik, når den er købt online?
Får jeg refunderet fragtomkostningerne, når jeg bytter eller returnerer en vare?

Varer og materialer

Hvad er ”Bonded læder”?
Hvor kan jeg finde datablad eller manual på en vare?
Hvad gør jeg med Kalkudfældninger på mine belægningssten?




Generelt

 

Hvem kan handle på davidsenshop.dk?

Alle kan som udgangspunkt handle i webshoppen, dog skal du være fyldt 18 år for at handle på DAVIDSENshop.dk - er du under 18 år, skal du have samtykke fra dine forældre.

 

Er priserne inklusive moms?

Ja, alle priserne på Davidsenshop.dk er inklusive moms.

 

Jeg er kontokunde hos Davidsens Tømmerhandel A/S. Kan jeg bestille på webshoppen?

Ja, det kan du sagtens. Det eneste, du skal gøre, er at anmode om et login til davidsenshop.dk her. Herefter kan du logge ind med de tilsendte oplysninger. Du vil blive faktureret på samme måde, som hvis du handler i vores forretninger.

 

Kan jeg få rådgivning hos Davidsen?

Vi tilbyder rådgivning både i vores byggemarkeder og trælaster samt på webshoppen. Der kan dog være behov for at undersøge specifikke varespørgsmål, hvor vi vil vende retur med svar hurtigst muligt. Kontakt vores online kundeservice.

 



Byggematerialer

 

Kan jeg få beregnet et tilbud på byggeprojekt?

Ja, vi kommer gerne med et gennemarbejdet tilbud på byggematerialer til dit byggeprojekt. Det er ganske gratis og uforpligtende. Læs mere her.

 

Kan jeg få rådgivning og hjælp til mit byggeprojekt?

Ja, vores rådgivere hjælper gerne med rådgivning og hjælp til projekt. Vi kommer ligeledes gerne med et gennemarbejdet tilbud til dit byggeprojekt. Det er ganske gratis og uforpligtende. Læs mere her.

 

Kan I hjælpe med byggematerialer på specialmål?

Ja, vi har mange muligheder for at hjælpe med materialer på specialmål f.eks. tage. Skriv til os på tilbud@davidsenshop.dk eller ved at klikke her – så undersøger vi gerne mulighederne.

 



Bestilling

 

Jeg har ikke fået min ordrebekræftelse på mail - hvad gør jeg?

Har du ikke modtaget din ordrebekræftelse på mail, så tjek først din spamindbakke eller mappe med uønskede mails. Mangler du stadig din ordrebekræftelse, bedes du kontakte vores kundeservice.

 

Findes alle varer i webshoppen også i butikkerne?

Nej, sortimentet i vores webshop og butikker er ikke helt ens. Typisk har vi et bredere sortiment i vores webshop. Bestiller du en vare online, som ikke forhandles i vores byggemarkeder, kan du dog godt returnere den i en af vores butikker.

 

Bestil i god tid

Vi anbefaler vores kunder at bestille varer i god tid, fordi fragt og levering kan være en svær øvelse. Din ordre er i hænderne på mange maskiner og mennesker i løbet af vores håndtering og levering, og for at tage højde for, at der kan ske en fejl i et af disse mange led, anbefaler vi altid at man bestiller varer til levering mindst et par dage før, de faktisk skal bruges.

 

Hvordan sletter eller retter jeg min ordre?

Har du gennemført en ordre og ønsker at få den ændret eller slettet, skal du kontakte vores kundeservice.

 

Kan jeg bestille en reservedel til en vare, jeg har købt hos Davidsen?

Vi har ikke mulighed for at skaffe reservedele til alle produkter, men du er velkommen til at kontakte kundeservice eller en af vores byggemarkeder, så vil vi undersøge mulighederne. Ved henvendelse oplys gerne evt. ordre- eller sagsnummer, varenavn samt modelbetegnelse, evt. varenummer.

 

Kan jeg se varerne fra jeres webshop udstillet?

Vi har desværre ikke et showroom, hvor alle vores varer er udstillet. Vi har dog enkelte varer udstillet i nogle af vores forretninger.

 

Kan jeg se jeres Elmholm-drivhuse udstillet?

Nej, vi har pt. desværre ikke vores drivhuse udstillet i butikkerne.

 

Kan jeg se jeres hytter udstillet?

Nej, vi har pt. desværre ikke vores hytter udstillet i butikkerne.

 



Betaling

 

Hvilke betalingsmidler tager Davidsen imod?

I vores webshop kan du betale med Dankort, Visa/Dankort, MasterCard, Visa, Visa Electron, MobilePay, Bankoverførsel, American Express, JCB, Maestro samt Davidsen-gavekort. Alle korttyper udover gavekort kører via DIBS’ sikre betalingssystem.

 

Kan jeg betale med bankoverførsel i webshoppen?

Ja, vælg blot Bankoverførsel som betalingsform på adressesiden efter indkøbskurven. Hvis du i din ordre har valgt ”Bankoverførsel” som betalingsmetode, sender vi først din ordre, når vi har registreret indbetalingen. Vær opmærksom på, at det typisk tager 1 – 3 bankdage, inden vi kan se din indbetaling. Du skal derfor lægge et par dage til den forventede leveringstid, når du vælger at betale med bankoverførsel.

 

Hvordan betaler jeg med bankoverførsel?

Ordrebeløbet skal overføres til vores konto i Sydbank:
Reg.nr.: 7915
Kontonummer: 2002808

Husk at mærke indbetalingen med dit webordrenummer, som du finder på din ordrebekræftelse, så vi kan knytte betalingen til din ordre.

 

Hvornår trækkes betalingen fra min konto, når jeg har bestilt en vare?

Betalingen trækkes først, når varen afsendes.

 

Kann ich zahlen per SWIFT/IBAN?

Ja, es ist möglich mit IBAN SWIFT auf davidsenshop zu zahlen.

Sydbank
IBAN: DK4679150002002808
SWIFT/BIC: sybkdk22

 



Gavekort

 

Kan jeg betale med samme gavekort online og i jeres butikker?

Ja, det samme gavekort kan bruges både i vores butikker og på vores webshop. Når du skal indløse gavekortet i vores webshop, indtaster du i indkøbskurven blot den kode, der står på kortet. I vores butikker viser du gavekortet ved kassen, når du skal betale for dine varer.

 



Levering og fragt

 

Hvad koster det at få leveret en vare?

Fragtprisen afhænger af varernes størrelse/vægt og din leveringsadresse. Du kan beregne fragtprisen for din ordre ved at navigere til indkøbskurven, indtaste dit postnummer og klikke ”beregn fragt”. Fragtprisen vil også fremgå af din ordrebekræftelse.

 

Hvornår modtager jeg min ordre?

Forventet leveringstid er angivet på de enkelte varer i webshoppen.
Bestiller du en lagervare inden kl. 16, afsender vi typisk samme dag. Bestiller du efter kl. 16, afsendes varen den efterfølgende hverdag. Er varen ikke på lager, skal længere leveringstid forventes.
Bestiller du flere varer, og er den forventede leveringstid forskellig på de enkelte varer, afsendes din pakke som regel først, når vi har samlet hele ordren.
Varer, der leveres direkte fra leverandøren, har en længere leveringstid. Også her er forventet leveringstid angivet på varen i webshoppen.

 

Kan jeg spore min forsendelse?

Ja, det kan du. Når vi har pakket din ordre, vil du modtage en mail med et Track & Trace-link. Ved at klikke på dette kan du nemt spore din pakke via vores transportørs hjemmeside.
En del varer sendes fra andre lagre eller direkte fra vores leverandører, og for disse medsendes der ikke altid et automatisk Track & Trace-link. Ønsker du information om din ordre, kan du kontakte vores kundeservice, som kan hjælpe med at spore din ordre.

 

Kan jeg bestille en vare online og afhente den i nærmeste Davidsen byggemarked?

Ja, det kan du med vores Bestil & Hent-service, som gælder for vores lagervarer. Når du har lagt dine varer i indkøbskurven, vælger du blot ”Bestil og Hent” under leveringsmetode og herefter hvilken butik, du ønsker at afhente varen i. Leveringstiden på Bestil & Hent varer vil oftest være på 1-3 hverdage, da varen sendes til butikken fra vores centrallager. Se hvilke Byggemarkeder, der tilbyder Bestil & Hent og læs mere om servicen her.

 

Kan jeg bestille nu og afhente med det samme?

Nej, det kan du desværre ikke. Du kan dog benytte dig af vores Bestil & Hent-service og dermed afhente din ordre i en af vores mange butikker, når den er klar til afhentning efter typisk 1-3 hverdage. Læs mere om vores Bestil & Hent-service her.

 

Leverer I til udlandet?

Vi leverer desværre ikke til udlandet.
Unfortunately, we do not ship to countries outside of Denmark.
Leider schicken wir nicht ins Ausland. Sie können die Abholung jedoch an unseren Standorten in Dänemark bestellen, wo die nächstgelegene Standorte Rødekro, Billund und Nørre Nebel sind.

 

Leverer I til ikke-brofaste øer?

Vi leverer desværre ikke til udlandet.
Ja, det gør vi. Vær dog opmærksom på, at du skal kontakte vores kundeservice for at få oplyst leveringsprisen, inden du gennemfører din ordre.

 

Mine varer er ikke kommet endnu. Hvad gør jeg?

Du kan spore din forsendelse ved at klikke på det Track & Trace-link, du har modtaget med besked om, at din ordre er pakket og afsendt. Har du ikke modtaget din ordre inden for forventet leveringstid eller ikke modtaget et Track & Trace-link, bedes du kontakte kundeservice.

 

Leveres hele min ordre samlet?

Hvis det er muligt, vil din ordre blive leveret på én gang. Ordrer, hvor der fx optræder varer, der leveres direkte fra leverandøren eller lign., vil blive sendt særskilt fra de øvrige varer.

 

Jeg er ikke hjemme når leveringen kommer. Hvad gør jeg?

Du behøver ikke at være hjemme, når vi leverer din ordre. Som udgangspunkt vil levering ske til kantsten. Specielle ønsker til afsætning eller placering kan angives i feltet ”Bemærkninger til chauffør/postbud” i bestillingsforløbet. Der kan fx angives ”Må stilles ved hoveddør”, så vil vores transportør stille leverancen uden kvittering. Bemærk dog at det er på eget ansvar. Dine ønsker vil forsøges at blive imødekommet bedst muligt, men det kan dog ikke garanteres.

 

Hvordan modtager jeg min ordre?

Mindre ordrer leveres med PostNord. Du kan enten vælge at få ordren leveret til din privat- eller firmaadresse eller afhente den i pakkeboks/pakkeshop.
Større ordrer leveres med fragtmand. Da vi benytter store lastbiler, er det ikke muligt at levere til veje med begrænset fremkommelighed, fx snævre sommerhusområder, kolonihaver etc. eller veje med ujævnt eller ikke fast underlag som fx grus, småsten etc. Ordren leveres ”til kantsten” med palleløfter og stilles så hensigtsmæssigt ved adressen som muligt.
Du kan også afhente din ordre i en af vores mange butikker ved at vælge ”Bestil & Hent” under leveringsmetode. Læs mere her.

 

Hvad betyder den vejledende leveringsdato på min ordrebekræftelse?

Den vejledende leveringsdato angiver, hvornår varen forventes leveret. Der kan dog forekomme uventede forsinkelser, og derfor kan leveringsdatoen ikke garanteres.

 



Reklamation & Transportskader

 

Hvordan reklamerer jeg over en defekt eller transportskadet vare?

Har du modtaget en defekt vare, kan du oprette en reklamationssag ved at udfylde vores reklamationsskema, som du kan finde her. Udfyld skemaet med bl.a. beskrivelse, billeder af den defekte vare og af evt. defekt emballage, hvis det er en transportskade. Vi vil herefter behandle sagen og vende tilbage hurtigst muligt.

 

Hvad gør jeg, hvis min vare skal sendes til reparation?

Hvis en vare skal sendes til reparation, skal du først oprette en reklamationssag på vores hjemmeside. Det videre forløb afhænger af hvilken vare, der er tale om. I nogle tilfælde vil vi afhente varen på din adresse; i andre situationer vil du modtage en fragtlabel så varen kan sendes retur, eller måske henvises du til et servicecenter.

 

Kan jeg reklamere over en vare, som er købt online?

Ja, det kan du. Blot udfyld formularen her.

 

Kan jeg reklamere over min vare i en butik, når den er købt online?

Ja, det kan du i vores Davidsens Byggemarkeder – se mulighederne her. Medbring blot varen og din faktura.

 

Jeg vil reklamere over en vare, der er købt i en fysisk butik – kan jeg benytte jeres online kundeservice?

Ja, det kan du sagtens. Blot udfyld formularen her.

 

Hvordan er min reklamationsret?

Uanset om du handler i vores webshop eller et af vores byggemarkeder, har du altid 2 års reklamationsret. Det betyder, at du, afhængig af den konkrete situation, kan få varen ombyttet eller få fejlen afhjulpet. Læs mere om reklamationsret.

 

Jeg har modtaget en vare, som er ødelagt under forsendelsen. Hvad gør jeg?

Desværre hænder det, at varer bliver beskadiget under transporten. Er det tilfældet, kan vi bytte eller reparere varen. Blot udfyld denne formular og vedhæft billeder af både vare og emballage, så vil vi kontakte dig vedrørende næste skridt.

 

Jeg har modtaget en pakke, hvor emballagen er trykket. Hvad gør jeg?

Har du modtaget en pakke, hvor emballagen er trykket, kan du reklamere over den her. Tag billeder af indpakning/emballage, inden du åbner emballagen. Er varen indeni ligeledes defekt, så tag også billeder af dette og vedhæft billeder af både emballage og vare i reklamationsmailen.

 

Hvem betaler fragtomkostningerne, hvis en vare skal sendes retur eller til reparation?

Skal en vare sendes retur, står du som afsender for at afholde omkostningerne hertil. Hvis en vare skal sendes til reparation indenfor reklamationsfristen, betaler vi fragtomkostningerne. Skal varen sendes med fragtmand, hjælper vi gerne med at bestille afhentning.

 



Ombytning & Returnering af varer og emballage

 

Jeg har fortrudt mit køb. Hvad gør jeg?

Har du netop gennemført din ordre, skal du kontakte vores kundeservice med det samme og give besked om, at du ønsker at annullere ordren. Er ordren allerede afsendt, skal du returnere ordren sammen med vores fortrydelsesformular inden for 14 dage efter modtagelse.

 

Kan jeg bytte en vare købt på Davidsenshop.dk?

Ja, handler du i vores webshop, kan du som forbruger altid bytte eller returnere din vare indenfor 14 dage fra den dato, hvor du modtager varen eller henter den i en pakkeboks eller butik.

 

Hvordan returnerer jeg en vare?

Ønsker du at returnere en vare, skal du udfylde og printe en fortrydelsesformular og vedlægge den returpakken. Du finder modtagelsesadressen og yderligere info på formularen. Sørg for at pakke varen forsvarligt ind og få kvittering på afsendelse. Du har ansvaret for varen, indtil den er modtaget hos os.

 

Hvor lang returret har jeg på mine varer?

Som forbruger kan du altid returnere din vare indenfor 14 dage fra den dato hvor du modtager varen eller henter den i en pakkeboks eller butik.

 

Hvor skal jeg sende min vare hen, hvis jeg skal returnere den?

Returvarer sendes til:

Davidsenshop.dk
Flintholmvej 5
6683 Føvling

Husk at vedlægge udfyldt fortrydelsesformular.

 

Skal jeg selv betale for returnering af varen?

Ja, som afsender skal du selv afholde fragtomkostningerne ved returnering af varen. Kræver varen afhentning med fragtmand, så hjælper vi gerne med bestillingen, men du vil dog selv skulle afholde omkostningerne hertil.

 

Hvornår får jeg mine penge retur?

Der går typisk 3-4 hverdage, fra vi modtager varen retur, til du modtager dine penge. Vi kan dog ikke garantere tilbagebetalingstiden, da det kan afhænge af din egen bank.

 

Kan jeg få en returlabel af Davidsen?

Ja, du kan bestille en returlabel ved at kontakte vores kundeservice. Du vil dog selv skulle afholde omkostningen hertil ved fortrydelse af dit køb.

 

Jeg har betalt et depositum for en palle. Hvordan returnerer jeg denne?

Hvis der er tale om en palle med pant, kan du enten tilbagelevere den i en af vores tømmerhandler (find butik her) eller bestille en afhentning - Vær opmærksom på, at der opkræves et gebyr for afhentning af paller. Den billigste løsning er derfor at returnere dem selv. Øvrig emballage, hvor der står anført, at det kan returneres til Davidsen og til hvilket beløb, fx Davidsen emballagestrøer, kan ligeledes returneres. Ved returnering skal du medbringe din faktura.

 

Kan jeg bestille afhentning af mine tomme paller eller emballage?

Ja, det kan du. Du kontakter blot vores kundeservice. Herefter kommer vi med et tilbud på afhentning af paller. Husk at oplyse kundenummer eller ordrenummer. Den billigste løsning er dog at returnere dem selv til en af vores butikker - se vores butikker her.

 

Kan jeg returnere min vare i en butik, når den er købt online?

Ja, du kan returnere online køb i vores Davidsens Byggemarkeder inden for 14 dage efter modtagelse af varen. Medbring blot varen og din faktura. Se vores forretninger her.

 

Får jeg refunderet fragtomkostningerne, når jeg bytter eller returnerer en vare?

Nej desværre, returfragtomkostninger refunderes ikke.

 



Varer og materialer

 

Hvad er ”Bonded læder”?

"Bonded læder" er ikke det samme som ægte læder. Bonded læder består af en kunststoftoverflade, hvor der er påført/sprøjtet et såkaldt lædergranulat på bagsiden, som er små stykker læder. Overfladen føles derfor som ægte læder. Bonded læder er dog nemmere at vedligeholde sammenlignet med ægte læder, men har ikke helt den samme styrke og ej heller samme smidighed.

 

Hvor kan jeg finde datablad eller manual på en vare?

Du kan finde datablad og manualer under den enkelte vare på webshoppen. Vi har ikke datablade og manualer for udgåede varer.

 

Hvad gør jeg med Kalkudfældninger på mine belægningssten?

Kalkudfældninger kan opstå på nye betonbelægninger som belægningssten, fliser og kantsten. Udfældningerne forsvinder normalt i løbet af 1-2 år, i særlige tilfælde efter 3 år, men mange opfatter det som et kosmetisk problem. Desværre kan kalkudfældning ikke 100% undgås, men der kan minimeres ved at følge denne guide.